Veel gestelde vragen
-
-
Wijzigen | Kan ik nog gegevens wijzigen rondom mijn startnummer en/of uitslag?
Wijzigingen doorvoeren
Dat kan.
1. In je bevestigingsmail bij inschrijven, staat een code en een link om wijzigingen door te geven. Deze code gebruik je om mutaties te doen.
Codes worden eenmalig verstrekt bij aanmelden. Deze worden niet nogmaals toegestuurd.
2. Je kunt ook wijzigen door in te loggen via 'mijn account' op de homepage!
Je bewijs verkocht?
Kijk voor alle informatie op startnummerovername op de site. Onder het betreffende onderdeel!
Is het wijzigen gelukt? De nieuwe deelnemer ziet dan zijn/haar naam op de deelnemerslijst staan (zie de site).
De nieuwe deelnemer ontvangt geen aparte bevestiging meer. Hij/zij kan inloggen in het account en eventuele wijzigingen doorvoeren. Hij/zij ontvangt dan het startbewijs thuis, half september.
Let op, je verkoopt je gehele deelname, incl. eventuele extra's zoals bus, boek etc.
-
Bevestigingsmail | Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
Nadat je je hebt ingeschreven, ontvang je een bevestigingsmail. Controleer ook je spambox als je de e-mail niet binnen 60 minuten hebt ontvangen.
Krijg je geen mail na 60 minuten? Sta je wel op de deelnemerslijst en heb je betaald? Dan is je deelname definitief. Je kunt via 'mijn account' op de homepage altijd je inschrijving controleren.
Heb je een foutief mailadres ingevuld? Dat kan gecorrigeerd worden. Bevestigingsmail worden eenmalig toegestuurd.
-
Gegevens wijzigen als mijn mailadres meerdere keren gebruikt is.
Schrijf je verschillende deelnemers in met één mailadres? Dat kan.
Wil je gegevens wijzigen? Iedere 1e dag van de maand ontvang je een wijzigingslink per mail. Elke deelnemer krijgt een persoonlijke url. Dus de url’s verschillen van elkaar. Hierdoor ontvangt één emailadres meerdere e-mails; immers heb je meerdere deelnemers op één mailadres ingeschreven.
Dus: een wijziglink per deelnemer!
-
Onderdeel vol? Is er een wachtlijst?
Is een onderdeel vol? Meld je vraag naar een startnummer op onze site, onder Startbewijs overnemen (onder Deelnemers).
Hier komt vraag en aanbod samen van startnummers.Ervaring leert dat er nummers vrijkomen, zeker hoe dichter de datum van het evenement nadert.
-
Verhinderd van deelname? | Ik heb me ingeschreven voor de 19e editie, maar kan nu niet meedoen
Je hebt een startbewijs voor de komende editie.
Kun je niet meedoen? Bied dan je nummer aan op onze site onder startnummer overname.
Je startbewijs voor deze editie kan niet doorgeschoven worden naar een andere editie.
-
Afmelden | Ik doe niet meer mee
Door omstandigheden kan het zijn dat je niet meer meedoet, bijvoorbeeld omdat je geblesseerd bent.
Je inschrijving blijft staan. De organisatie haalt geen inschrijvingen uit het inschrijfsysteem.
Je kunt je inschrijving wel aan iemand anders overdragen, zie de info op de site.
De organisatie neemt geen bewijzen terug.
-
Busvervoer | Kan ik nog een kaartje kopen? Of het busvervoer eruit halen?
Ja, tot 20 augustus kun je nog een buskaart toevoegen aan je startbewijs.
Log in, in je bestelling en voeg een buskaartje toe via de link 'achteraf bestellen en/of wijzigen'.
Heb je het buskaartje bij aanmelding bevestigd en betaald? Dan word jij vanaf Zoutelande met de bus naar de start in Burgh-Haamstede gebracht. Jouw aankoop kun je niet ongedaan maken.
-
Wijzigen | Kan ik van onderdeel wisselen?
Helaas niet, je kunt niet wisselen. Bied je nummer ter overname aan op onze site en koop een andere nummer óf neem het over van iemand.
Let op; je deelname voor de Lightkustrun kan wel voor het wandelen of het hardlopen gebruikt worden.
-
Betalen | Hoe kan ik een startnummer betalen?
Via de inschrijfmodule kun je betalen via Ideal, Paypal of creditcard.
-
Start | Wordt er bij de wandel- en wedstrijdmarathon gestart in groepen?
Vooralsnog is de start zoals deze altijd was. Voor de wandelmarathon tussen 7:00 en 9:00 uur, voor de wedstrijd om 12:00 uur.
Op dit moment zijn er geen beperkingen of maatregelen nodig om de start in groepen uit te voeren.
-
Startnummer | Wanneer ontvang je je startnummer?
Zoals onder de deelnemersinformatie te zien is, ontvang je half september je startnummer.
10.000 bewijzen worden door Post.NL verwerkt. Vanzelfsprekend hebben zij hier ook enige dagen voor nodig. Heb je nog geen startbewijs en anderen wel?
Stuur pas na 27 september a.s. een mail. Mails voor deze datum kunnen helaas niet in behandeling genomen worden.
-
Retour | Kan ik mijn startnummer retour geven?
Helaas gaat dat niet. Je kunt je nummer aanbieden op onze site onder 'Startnummerovername'.
-
Startnummer ontbreekt | Ik heb nog geen startnummer ontvangen
Nog geen startnummer ontvangen?
Mail vanaf 28 september. Uit ervaring weten we dat Post.nl een aantal dagen nodig heeft om alle bewijzen te bezorgen. Tot 2 weken na de bezorgdatum vallen nog steeds bewijzen op de deurmat bij deelnemers. Vragen over het nog niet ontvangen hebben van startnummers, kunnen om deze reden niet eerder beantwoord worden. Wij hopen op uw begrip.
-
Wat als de marathon niet door kan gaan?
We beleven momenteel een bizarre tijd. Een tijd waarin onzekerheid heerst en veel vragen nog niet beantwoord kunnen worden.Kustmarathon Zeeland vindt in het eerste weekend van oktober plaats. Op dit moment is er voor deze periode geen restrictie. Immers, nu zijn grotere evenementen tot 1/9 niet toegestaan. Over de periode erna is nog geen uitspraak gedaan. Dat betekent: geen verbod, maar dat kan alsnog komen. Wij begrijpen jullie vragen of het evenement kan doorgaan, hoe dat dan zou zijn en of het veilig is. We werken momenteel aan diverse scenario's met de mogelijkheden die er wellicht zijn en mogen. Het liefst zouden we jullie nu een antwoord willen geven, maar hebben heirnog even tijd voor nodig.Uiteraard volgen wij alle maatregelen vanuit regering en RIVM op. Zodra er landelijk een beslissing genomen zal worden, die van invloed is op de organisatie van de Kustmarathon Zeeland, dan melden we dit uiteraard direct. Mocht de Kustmarathon Zeeland niet door kunnen gaan, dan wordt het startbewijs automatisch doorgeschoven naar 2021. -
Inschrijvingen | Kan ik meerdere mensen tegelijk inschrijven?
Ja, dat gaat.
Je kunt zelfs meerdere mensen voor verschillende onderdelen tegelijk inschrijven.
-
Klik hier voor de algemene voorwaarden.
-
Alle deelnemers aan de marathonafstand en de wandelmarathon ontvangen gratis een event shirt. Dit ontvang je bij de finish, dus na je prestatie.
Je kunt tijdens het inschrijven jouw gewenste maat aangeven, zolang de voorraad van de betreffende maat strekt. Let op, dit kan alleen bij de finish op vertoon van je startnummer opgehaald worden. Niet (meer) op andere momenten.
-
Wijzigen | Kan ik mijn startbewijs overdragen?
Mocht je na jouw inschrijving jouw adres willen wijzigen, alsnog een product willen bestellen, jouw afstand willen wijzigen (momenteel niet mogelijk) of jouw startbewijs willen overdragen, dan kan dit eenvoudig door in te loggen op jouw account.
Bij inschrijven heb je een inlogcode ontvangen voor dit account. Deze code ontvang je eenmalig!
Heb je de inlogcode niet meer, dan kun je helaas geen wijzigingen meer doorvoeren.
-
Welke corona regels gelden er?
Wij hebben de 18e editie van Kustmarathon Zeeland uit moeten stellen van 2020 naar 2021. De reden is, zoals jullie bekend, Corona. Met beperkte maatregelen konden we deze in 2021 organiseren.
Of en welke maatregelen er gelden voor de 19e editie, is nu nog niet bekend. We zijn overtuigd dat we een veilig, sportief en gezellig evenement kunnen organiseren. Eventuele regels die vanuit vergunning en/of overheid wordt opgelegd om het evenement veilig, sportief en gezellig te organiseren, zullen wij uiteraard toepassen. Wij zijn van mening, na de ervaring van 2021, dat deze aanpassingen minimaal zijn en we heel veel deelnemers, toeschouwers, vrijwilligers en sponsoren blij kunnen maken. Restitutie van deelnemersgelden is niet van toepassing, mocht een deelnemer niet willen /kunnen deelnemen vanwege ingelaste regels.
-